close
Blogtrottr
udn最新報導
udn最新報導:24小時即時提供國內外最新新聞,立即掌握各領域最新重大訊息。 
貨車突左轉 後方騎士眼球破
Jun 1st 2014, 10:40

林姓貨車司機(33歲)去年10月8日駕車行經台北市格致、凱旋路口時,搶先左轉,後方的詹姓騎士閃避不及,人車倒地,詹的左眼球破裂,左眼已無虹膜,事後有畏光及部分複視現象。士林地方法院依業務過失重傷害罪判林有期徒刑5月,得易科罰金。

林在開庭時辯稱「機車的行車動向超出我的注意範圍。我要左轉時,我要注意到的是對向車道之來車,而詹是從我無法預測之方向過來。」。但詹則說「我沒有想到貨車沒有停下來,直接左轉」,他來不及剎車,即人車倒地。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    yuahong2 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()